הם יצאו להגן עליהם מפני מחלה, אך כמעט גרמו למותם: 64 תלמידים אושפזו לאחר שקיבלו תרופות בבית הספר שלהם

Por Krishna Medina
29 October, 2026

תחילה מדדו את גובהם. אחר כך, בהתאם למספר הטבליות שהיו אמורים לקבל, חלק קיבלו שלוש, אחרים שתיים, ואחרים רק אחת.

הרעיון היה לסייע להם לשמור על בריאותם במסגרת מבצע למניעה ולטיפול בבילהרציה בבית הספר התיכון הממשלתי למדעים בבטגרווה, במדינת קצינה שבצפון ניגריה. אולם זמן קצר לאחר שקיבלו את התרופה, לפחות 64 תלמידים החלו להרגיש לא טוב: הקאות, כאבי בטן וסחרחורת.

התלמידים הובהלו לבית החולים הכללי אחמדי רימי ולבית החולים לאם ולילד טוראי יאר’אדואה בקצינה. חלקם הגיעו מחוסרי הכרה, לדברי אוואל סאני, המנהל הרפואי של בית החולים הראשון.

התרופה שניתנה הייתה פראזיקוונטל, המופצת באופן שגרתי בהיקף נרחב כאמצעי מניעה באזורים שבהם זיהום בבילהרציה נפוץ.

לפי משטרת קצינה, יותר מ־700 תלמידים קיבלו את הטיפול בשני סבבים. הקבוצה הראשונה קיבלה את התרופה ביום שישי, 24 באוקטובר, ולא דווח על סיבוכים. לעומת זאת, תלמידים שטופלו ביום שני שלאחר מכן החלו לפתח תסמינים.

לפי החקירה, תלמידים רבים קיבלו את הטבליות, על פי הדיווחים, על קיבה ריקה, בסביבות 11:00 בבוקר. הורים ותלמידים שרואיינו אמרו שלא נתנו להם אוכל לפני נטילת התרופה או אחריה.

עם זאת, שני רופאים ששוחחו עם כלי התקשורת בעילום שם העלו את האפשרות שניתנה מנת יתר. אחד מהם תיאר כיצד חלק מהתלמידים סבלו מכאבים עזים כל כך, עד שהתפתלו על הרצפה. עם זאת, הרשויות לא אישרו את החשד הזה, ואם הוא נכון, מדובר בהאשמה חמורה, שכן ילדים היו מעורבים בכך.

בינתיים, הממונה על החינוך, יוסוף סולימאן ג’יביה, הבטיח לציבור כי כל התלמידים שנפגעו החלימו לחלוטין וכי כבר נערכים לקראת חזרתם ללימודים. הוא גם הבטיח לחקור מה השתבש.

Puede interesarte