Ariane avea 26 de ani și folosea aceeași cremă de un deceniu.


Era studentă la arte, locuia în Franța și, în adolescență, i se prescrisese un corticosteroid topic pentru un puseu de eczemă. De atunci, a repetat tratamentul de fiecare dată când eczema se manifesta, întotdeauna sub supraveghere medicală. Pielea i se ameliora, apoi puseul revenea, dar rutina funcționa. Până în 2017, când pielea ei a început să reacționeze ciudat, iar crema nu și-a mai făcut efectul.


Ariane a încetat să o mai folosească. Ce a urmat nu semăna cu niciun puseu anterior: a spus că fața i s-a umflat și s-a acoperit de cruste galbene, iar pe brațe și picioare i-au apărut și răni. A căutat informații pe cont propriu și a dat peste un termen: sindromul de sevraj la corticosteroizi topici. Este un diagnostic controversat, fără criterii formale, iar medicii nu îi cunosc cauza exactă.



A petrecut o lună izolată în camera ei, fără să poată vedea pe nimeni. Pielea îi provoca dezgust, iar ea își amintește că faptul că nu știa ce i se întâmplă era copleșitor și înfricoșător.
