Bu kadın cildini iyileştirmek için kortizonlu kremleri kullanmayı bıraktı ve yüzü kalın, sarı bir kabuk tabakasıyla kaplandı

Por Alexander
23 October, 2026

Ariane 26 yaşındaydı ve on yıldır aynı kremi kullanıyordu.

Sanat öğrencisiydi, Fransa’da yaşıyordu ve ergenlik döneminde bir egzama alevlenmesi için kendisine topikal bir steroid reçete edilmişti. O zamandan sonra, her alevlenmede tedaviyi tekrarladı; bunu her zaman doktor kontrolünde yaptı. Cildi iyileşiyor, alevlenme geri dönüyordu ama bu rutin işe yarıyordu. Ta ki 2017’de cildi garip tepkiler vermeye ve krem işe yaramamaya başlayana kadar.

Ariane kremi kullanmayı bıraktı. Ardından yaşadıkları, daha önceki hiçbir alevlenmeye benzemiyordu: Yüzünün şiştiğini ve sarı kabuklarla kaplandığını, kollarında ve bacaklarında da yaralar çıktığını söyledi. Kendi başına araştırma yaptı ve bir terimle karşılaştı: topikal steroid yoksunluk sendromu. Resmî tanı ölçütleri olmayan tartışmalı bir tanıdır ve doktorlar kesin nedenini bilmiyor.

Bir ay boyunca odasında kapalı kaldı ve kimseyi göremedi. Kendi cildinden tiksiniyordu. Ona ne olduğunu bilmemenin yıpratıcı ve korkutucu olduğunu hatırlıyor.

Puede interesarte